מעניין אותך לחקור ולהבין את משמעות הצבעים ? רוצה להכיר את עצמך דרך סימנים ואותיות ? חשבת פעם למה כל פעם הדף נראה קצת אחרת ?
אם אחת מהשאלות האלה סיקרנה אותך כנראה שנושא הגרפולוגיה מתאים לך מזמינה אותך לבוא לחקור לטעום וכמובן להבין את רזי תורת הגרפולגיה ופענוח הציורים
לפניך רשימת נושאים אותם נלמד במהלך הסדנה
השיעורים יהיו מעשיים מאתגרים ומלאי צבע נחווה את הציור דרך צורות צבעים וסימנים
* דף הכתיבה כבמה של החיים
זאת הרצאת מבוא ובה מתוארים הכיוונים העיקריים ימין שמאל למעלה ולמטה.
כאשר מפענחים ציורים הכיוונים הם כמו כתיבה בשפה לועזית ,ואילו כתב יד בעברית או ערבית מפוענח בצורה הפוכה.
* שורות ורווחים
רווח קטן ורווח גדול בין אותיות ובין מילים ובין שורות , מלמד על קשרים חברתיים מוצלחים או בעיתיים של הכותב.
* חיבורים בין אותיות והקשר החברתי יש חיבורים בחלק התחתון ויש חיבורים בחלק העליון של האותיות, כמות חיבורים סבירה מלמדת על קשרים מוצלחים ואילו יתר חיבורים מרמז על חוסר אמינות.
אותיות ומשמעותן בניתוח גרפולוגי !! בשפה העברית יש משמעות חזקה לכל אות מה שלא קיים באותיות בשפות זרות ,התמקדות בכל אות נותנת תמונה ברורה יותר על הכותב ודרך ההתמודדות שלו במצבים ובמקומות שונים
* צבעים מה כל צבע אומר בתרבות שלנו ובתרבויות שונות, כבר בשלב ראשוני של ציור יש צורך לאפשר בחירה אישית של הצבע המתאים למצייר,אין צבע רע ,לכל גוון ישנה איכות ומטרה שמשרתת את הבוחר בו .צבעים יכולים לתת כלים למאבחן לראות הרגשות רגשות ומצוקות של הילד המצייר ואו הכותב, המטרה העיקרית היא לראות בברור את השינויים שחלים הן בכתיבה והן בציור, משלבים מאוד מוקדים עוד לפני שהילד מסוגל להסביר במילים את רגשותיו או מצוקותיו
* רוחב ועובי של עט עוצמת הכתיבה חלשה ואינה מורגשת בצד השני של הדף לאומת כתיבה חזקה ומודגשת שנחרטת גם על הדפים הבאים מאפיינת רגשנות או אדישות , רצון "שיזכרו אותי "...* כתיב חזק נוכחות ,חלש בריחה
* סימבולים בציור ואיך רואים את הקשר לסמלים
שמש =אמא !! למרות שישנם סימבולים שאיתם נוח לאפיין את המצייר ,אך בדרך בה נלמד לאבחן נצליח לראות וללמוד על התכונות ועל התמודדות במצבים הן חיוביים והן שליליים מכל ציור שרבוט או כתב יד.
אין צורך לכוון את המצייר כי כך אנו מגבילים את היצירתיות שבו ומבקרים אותו/אותה וגורמים להרגשת תסכול, כאשר יש בידי המטפל כלים לראות את השינויים והתמרורים לטוב ולרע ,קל לו יותר לגשת ולהכיר את המטופל שמולו.
* שוליים רחבים צרים מתרחבים ונסוגים ,מתארים את תחושת הכותב ואו המצייר לגבי הרגשתו מול החברה והבית שחיים סביבו.
* אמת ושקר בכתב היד ,מה מסתתר ומה מופיע באופן גלוי
* גרפותרפיה אפשרות לשנות דפוסי התנהגות
מה ניתן לשנות ולשפר ומה לא, ישנן אותיות שאם נשנה את אופן כתיבתן ,נצליח לשנות הרגלים אשר מפריעים לנו בתפקוד היום יומי.
* שרבוטים של קטנים , שלב ראשוני בהכרת הטכניקה ,המפגש של המצייר עם דף הציור, התייחסות למיקום צבע וגודל !!
* שרבוטי מבוגרים ,,ציור של צורות פשוטות או מורכבות ,שמאפשר למבוגר להתרכז טוב יותר, מי משרבט פרחים ועל מה מעיד שרבוט של קוביות
* בציורי ילדים מה מסמל את הקשר להורים ,ומה מלמד על הקשר עם הסביבה החיצונית,
איך נראה התנהגות של החיים בבית והתייחסות אל הסובבים
איך נראה קישורי חיים להסתגלות קלה עם החברה ואיך נזהה קשיים.
* השפעת טלוויזיה ומחשב על ציורי ילדים
האם ישנה השפעה או אולי לא, איך נבחין במצוקה ומתי נדע שהסביבה נתנה כלים שמבלבלים את המאבחן.חיי היום יום מלאים בגירויים שמשפיעים גם על הציור נלמד איך לדעת מתי הסימנים מגיעים בגלל הגירויים הסביבתיים ומתי הם מופיעים בשל הרגשה פנימית .
* העתיד בידינו איך מתמודד הכותב בעשייה האם לוקח אחריות ומבצע
או נסוג ומוותר מה גורם לאדם לרצות להגשים את עצמו ומתי ישאר מאחור ויתלבט לפני כל צעד קדימה מה השפעת ההורים והמחנכים על עיצוב האישיות .
מה אומרת החתימה ומה המשמעות של השורה הראשונה בכתיבה על דף הנייר איך אפשר ללמוד על החלומות והרצונות של הכותב דרך חתימה .
לאחר 10 מפגשים של למידה מתקיימות קבוצות עבודה מעשית בהם נפגשים ומתרגלים על חומרים רבים ומגוונים