טיפים לראיון עבודה

ראיון עבודה הוא המשוכה האחרונה שעל המועמדים לעבור בדרך לזכייה בתפקיד הנחשק, אולם אנשים רבים מתקשים להביא את יכולתם לידי ביטוי תחת לחץ ומאבדים את האמון בכך שיוכלו ליצור את הרושם המתאים. הטכניקות הבאות יעזרו לכם להתכונן לקראת היום הגדול. בהצלחה!

אהבת? שתף ב:


טיפים קצרים לראיון עבודה

 

רושם ראשוני כבר אמרנו?

 

עובדים פוטנציאלים עשויים להרגיש גאים עם קבלת זימון לראיון עבודה, אך בו בעת הם נמלאים חרדה מהצפוי להם. ראיונות הם לעיתים קרובות ההזדמנות היחידה של המועמד לעשות רושם ראשוני חיובי ולהוכיח את התאמתו לתפקיד. השקעת זמן ומאמץ בשלב ההכנה, עשויה לשפר באופן משמעותי את הסיכוי לצלוח בכבוד את הסיטואציה ולזכות במשרה הנכספת.

 

הנה כמה טיפים שכדאי לזכור בבואכם להתראיין:

 

  • הופעה חיצונית - רצוי לבדוק מראש מהו קוד הלבוש בחברה אליה אתם מגיעים. לבוש סולידי ומכובד יעביר את המסר שאתם אנשים רציניים בחייכם האישיים וכן ביחס לעבודה. בנוסף, לנשים מומלץ מאיפור כבד ומתוספת תכשיטים בולטים שיסבו את תשומת הלב.

 

  • אל תאכלו או תעשנו - אם מציעים לכם לשתות או לאכול, כדאי לענות בחיוב להצעה להתכבד בכוס מים קרים. לגימת מים תשחרר את המתח והמבוכה ותהווה פתיח לשיחה אישית קצרה עם הסביבה.

 

  • הכנה מראש - הגיעו כשבידיכם עותק עדכני של קורות החיים שלכם וכן של מכתבי המלצה, תעודות וכל מסמך רלוונטי אחר המעיד על השכלתם ועל ניסיונכם התעסוקתי.

 

  • אם מבקשים, הציגו מסמכים נלווים - מטרת הריאיון הינה קודם כל הכרות אישית ראשונית של שני הצדדים. בתחילת המפגש המראיין עסוק בצורת הדיבור שלכם ובהופעתכם הכללית, לכן אין צורך להעמיס עליו ניירות ומסמכים עודפים. כדאי להציגם רק במידה ויבקשו זאת ממכם.

 

  • תנו למראיין להוביל - התייחסו למראיין בהערכה ובחיוב, ענו לשאלותיו באופן ישיר וענייני ושמרו על קשר עין מתמיד.

 

  • היו קשובים - לכל אורך השיחה, שימו לב לפרטים הקטנים והקפידו לענות על מה שנשאלתם. השיבו מבלי להעמיס בפרטים מיותרים ואל תתחילו לענות לפני שהסתיימה השאלה.

 

  • אל תחשפו מידע אישי - אין צורך להיות ישירים מדי ולחשוף כבר במיוני הפתיחה את הבעיות האישיות או המגבלות הכלליות שלכם. במידה ומתחיל משא ומתן על שעות או על שכר, תוכלו לציין אילוצים רלוונטיים, אך בשום פנים ואופן לא לספר על צרות ומשברים בחייכם. המראיין הוא אדם זר ובוודאי אינו חברכם.


    רוצה להתחיל ללמוד? מחפש קריירה? רוצה לדבר עם המומחים שלנו?

    לחץ/י פורום ייעוץ לימודים וקריירה

 

  • גלה עניין בחברה - ערכו מחקר מקדים על הארגון ועל אופי העבודה, וכן על דרישות התפקיד אליו אתם מתמיינים.

 

  • שאלות כלפיכם - מטרת השאלות במפגש עם המעסיק היא לעמוד על ניסיונכם האישי והמקצועי ולשמוע על ציפיותיכם מהמשרה. לאחר מכן תוצג לכם פעילות החברה והתפקיד המיועד לכם. גלו עניין ומעורבות, הציפו שאלות רלוונטיות, הביעו התלהבות מהתחום ואל תשכחו להחמיא לארגון.

 

  • הארות מצדכם - תכננו מראש את הדרך בה תציגו את עצמכם, בקצרה ולעניין, לפי סדר חשיבות של הישגים וכישורים. הדגישו תכונות כמו יכולת לעבודת צוות, הקפדה על אווירה מקצועית, מוסר עבודה גבוה, מסירות למקצוע ויציבות.

 

  • ערך מוסף - עזרו למראיין להבחין ביתרון היחסי שלכם, כמו משימות שהובלתם ותכונות ייחודיות, בכך שתמנעו מפרטים שוליים ומייגעים.

 

  • תנאים ושכר - לרוב נהוג לדון בהצגת שעות העבודה והמשכורת העתידית בפגישה שנייה, לאחר שהבעתם עניין בתפקיד ובחברה. אם המעסיק בחר להעלות זאת כבר בשיחה הראשונה – מה טוב. במידה ולא, רצוי להמתין מעט.

 

  • סגירת הריאיון - כפי שמועמדים אוהבים לקבל חיזוקים וסקרנים לדעת אם הם אטרקטיביים לחברה, גם מראיין רוצה לדעת איזה רושם קיבלו המועמדים ממנו ומהארגון. במידה ואתם מעוניינים במשרה, כדאי לומר זאת מפורשות. הבעת התלהבות אינה מפחיתה מכבודכם ומיכולתכם לניהול משא ומתן בעתיד. לחצו את ידו של המראיין, צאו מחויכים והביעו תקווה שתקבלו תשובה חיובית. יחס חיובי מצדכם יקדם לטובה את קבלת ההחלטות של המעסיק.

 

בהצלחה לכולם!

עדכונים אחרונים באתר
חדשות ועדכונים
עכשיו בפורום
לכל הפורומים
מלגות חדשות
ימים פתוחים