זומנת לראיון עבודה - מה עושים?

ישנן שאלות מסוימות שעולות תמיד במהלך ריאיון עבודה, ועליכם להיות מוכנים לקראתן. תשובות ענייניות תיצורנה את הרושם הנכון ותסייענה לכם להתבלט מתוך הקהל. תיאום ציפיות עם המעסיק, יצירת קשר עין והפגנת בטחון עצמי במידה נכונה יכולים לעשות את כל ההבדל.

אהבת? שתף ב:


איך עוברים ריאיון עבודה בהצלחה?

 

האמרה המפורסמת "לעולם לא תהיה לך הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני טוב" מתאימה לנושא של מאמר זה כמו כפפה ליד. מחקרים מראים שתוך דקה בלבד מראיינים מקבלים את התחושה הכללית מכם. להלן מספר טיפים למתראיין המתחיל שיעזרו לכם לעבור בשלום, ובמקרים רבים בהצלחה, ראיון עבודה.

 

הכינותי מראש

 

חקרו היטב את תחום העבודה בכלל, ואת החברה או המעסיק בפרט. האינטרנט ואנשי מקצוע אחרים בתחום הם מקור מצוין של מידע. קראו היטב את קורות החיים בשנית, וסמנו נקודות שחשוב לכם להדגיש במהלך הריאיון. הכינו מראש שאלות שתהיו מעוניינים להציב בפני המראיין, וזכרו למה אתם רוצים להיות אלה שיקבלו את התפקיד.

 

רושם ראשוני

 

ראיון העבודה שלכם מתחיל ברגע שנכנסתם בדלת, אז היו מוכנים. התאמנו בהליכה אל תוך החדר, אם צריך. ראשית, כבו את הטלפון הסלולרי מבעוד מועד, וצפו להגיע מספר דקות לפני תחילת הריאיון. התלבשו בצורה מקצועית ומסודרת, והיו מודעים לשפת הגוף שלכם במהלך הפגישה. הכי חשוב זה ליצור קשר עין ולהראות נינוחות ואלגנטיות.

 

להתמודד עם שאלות קשות

 

דעו את השאלות שייתכן שתיתקלו בהן, ועשו מחקר נוסף כדי לדעת איך לענות עליהן. מהי החולשה הכי גדולה שלך? ספר לי על אתגר שהתמודדת עם עמית לעבודה – אלו הן כמה דוגמאות טיפוסיות לניסיון של המראיינים לחשוף אצלכם דברים שאתם דווקא הייתם מעדיפים להסתיר. דוגמא נוספת היא הבקשה העמומה למדי - לספר על עצמכם. חשוב לקרוא בין השורות ולהתאים את התגובות למניעים הנסתרים. אל תפחדו לתת תשובות עקיפות, אם אינכם רוצים לפתוח עניינים אישיים בפני אדם זר.

 

שאלו בעצמכם

 

המראיין שלכם לא צריך להיות היחיד בעמדת השואל. זו ההזדמנות שלכם לעשות לא רק רושם טוב, אלא ללמוד קצת יותר על המשרה ועל החברה שבהן אתם שואפים להשתלב. העלו מיוזמתכם תהיות הקשורות לעסק והביעו עניין, באופן שיגרום לכם להיראות טוב. בחרו את המילים הנכונות, כשאתם באים להציב שאלה שמטרתה לבדוק אם המשרה מוצאת חן בעיניכם. עם הגישה הנכונה, תצליחו להתקרב אל המראיין ולרכוש את אהדתו ואמונו.

 

 

רוצה להתחיל ללמוד? מחפש קריירה? רוצה לדבר עם המומחים שלנו?

לחץ/י פורום ייעוץ לימודים וקריירה

 

 

הדגישו תכונות טובות

 

אתם בטח מרגישים את הצורך להיות צנועים, אבל כאן זה לא המקום. קידום עצמי באופן חסר בושה, אך לא יהיר, הוא דבר טוב בראיונות עבודה. למעשה, זה הדבר היחיד שאתם יכולים לעשות כדי להפגין את התכונות הטובות שלכם. מאפיינים אישיים לא פחות חשובים מניסיון מקצועי רב שנים בתחום שבו מוצעת המשרה. לעיתים קרובות, חשובות אף יותר יכולות אישיות הקשורות לקבלת ביקורת, הודאה בטעויות, חברותיות, רצינות ואחריות. אין ברירה, יהיה עליכם להעיד על עצמכם. לעניין זה יכול לעזור גם מכתב המלצה מגורם חיצוני.

 

הימנעו מטעויות נפוצות

 

לאחר שלמדנו מה לעשות, חשוב גם לדעת ממה להימנע. אפילו משהו פשוט כמו שפת גוף שלילית יכולה לחבל בסיכויי הקבלה. כמו כן, חקרו את הנושאים שכדאי להימנע מלדבר עליהם בזמן הריאיון. ודאו שאתם לא חולקים מידע אישי יתר על המידה. כל עוד המענה על השאלות הוא ענייני, אין סיבה לפשל.

 

התעלו על עצמכם

 

המטרה היא שעם הכנה נכונה, הריאיון יעבור בצורה חלקה. אולם, ישנם מצבים שאנו עונים על שאלות לכאורה פשוטות בצורה עגומה או שנדמה לנו כי חצינו את קו ה"כישורים רבים מדי" (overqualification). במקרה כזה, ישנה הזדמנות לשפר ולתקן את הרושם. גלו נינוחות וביטחון במידה טובה, והסבירו בפשטות למה התכוונתם.

 

שמרו על קשר

 

האם התקבלתם? מועד קבלת התשובה מהמעסיק נע בדרך כלל בין מספר שעות עד מספר ימים לאחר הריאיון. אם ישנם אירועים דחופים על הפרק בחייכם (טיסה לחו"ל, חוזה שכירות שעומד להיגמר וכדומה), אל תהססו להתקשר למזכירה או לאגף כוח האדם בחברה שאליה אתם מנסים להתקבל, כדי לבדוק את התוצאה.

 

החיים שאחרי

 

ראיון מוצלח מצריך שיתוף פעולה מלא בין המראיין למרואיין, המושתת על תיאום ציפיות מושלם. תשובה חיובית תתבסס על התאמתכם המלאה להגדרת התפקיד ולתחומי האחריות שמציב המעסיק. גם אם לא התקבלתם, הכול לטובה. למדו מטעויות וישמו פרקטיקות שונות בעתיד.

 

 

עדכונים אחרונים באתר
חדשות ועדכונים
עכשיו בפורום
מלגות חדשות
ימים פתוחים